Hodnocení a přezkoušení

Při hodnocení neporovnáváme žáky mezi sebou. Soustředíme se jen na jejich individuální dosahování stanovených cílů. Díky tomu se děti učí věřit svým schopnostem a zažívají pocit uspokojení z dobře vykonané práce. K hodnocení používáme slovní hodnocení pedagoga (zaměřujeme se na silné stránky dítěte), sebehodnocení dítěte (sledování svého rozvoje a zaznamenávání vlastních pokroků), práci s chybou (chyby vítáme jako prostředky k lepšímu porozumění učiva) a žákovská portfolia.

Naše skupina dětí je k plnění školní docházky zapsaná k tzv. individuálnímu vzděláváníZŠ Rozsochy. S touto naší kmenovou školou jsme sjednoceni ve výstupech učebních osnov ŠVP ZV, tematických plánech, učebnicích a pracovních sešitech. Spolupráce s ní probíhá také při nejrůznějších sportovních a kulturních akcích (plavání, bruslení, divadelní představení, atp.).

Přezkoušení našich žáků probíhá 2x ročně, tedy na pololetí a ke konci školního roku. Je realizováno v našich učebnách formou ústního přezkoušení z žákova portfolia. Následně je dětem vydáno vysvědčení.

Cílem přezkoušení bude ověřit, zda

  • byl žák v příslušném období vzděláván,
  • dosáhl odpovídajících výsledků,
  • došlo k rozvoji vědomostí a dovedností,
  • probírané učivo odpovídá osnovám ŠVP ZV,
  • navrhované hodnocení odpovídá skutečnosti.

Webové stránky kmenové školy