AMOS vzdělávání dětí 1. – 5. třída vzniklo z podnětu rodičů, jejichž děti v předškolním věku navštěvovaly centrum AMOS pro děti předškolního věku. Koncepce vzdělávání dětí tohoto centra vychází z pedagogických zásad J. A. Komenského a rodiče si přáli pro své budoucí prvňáčky přirozené pokračování tohoto způsobu vzdělávání i v rámci školní docházky. Brána naší školy však není otevřena jenom pro tyto děti, ale je otevřena všem.
Hlavním cílem bylo vytvořit dětem příjemné a bezpečné prostředí pro výuku, která by respektovala individuální možnosti každého z nich, prohlubovala jejich silné stránky a podporovala tak jejich celkový rozvoj v jedinečnou a samostatnou osobnost.
Vzdělávání dětí u nás probíhá v malém kolektivu (max. 6 dětí v ročníku), což nám umožňuje přistupovat k nim s ohledem na jejich individuální schopnosti, možnosti, potřeby a zájmy. Pracujeme v klidném prostředí, bez zbytečného stresu ze známkování, rozvíjíme u dětí tvořivost, kritické myšlení a přátelskou spolupráci. Učíme formou zážitkové pedagogiky a poznáváním okolního světa všemi smysly. Propojujeme individuální a skupinovou práci, kterou obohacujeme též o projektovou výuku.
Působíme na děti nejen svými znalostmi a dobrým příkladem, ale zároveň rozvíjíme jejich zdravé sebevědomí, sebedůvěru i sebekritiku. Inspirujeme je, probouzíme v nich radost z poznávání a učení se, prohlubujeme jejich vědomosti, dovednosti a talent. Velký důraz klademe na budování dobrých vztahů, posilování důvěry, vzájemný respekt, otevřenou komunikaci a spolupráci s rodiči.
Pedagogické zásady J. A. Komenského, které aplikujeme při výuce
- zásada přiměřenosti – učitel vychází z věkových a individuálních schopností dětí
- zásada názornosti – přímá žákova zkušenost (neučit se zpaměti něco, čemu dítě nerozumí)
- zásada systematičnosti a soustavnosti – učivo na sebe navazuje, nejen v jednotlivých předmětech, ale i mezi nimi, od nejjednoduššího ke složitějšímu
- zásada aktivnosti – žáci své poznatky získávají vlastní zkušeností a využívají je v praxi
- zásada trvalosti – soustavné opakování učiva
Nabízíme
- dopolední výukové aktivity
- výuku anglického jazyka od 1. ročníku
- individuální nebo skupinové doučování žáků
- podporu domácího vzdělávání, přípravu na přezkoušení
- odpolední zájmovou činnost formou družiny a kroužků
- rozvoj hudebních, výtvarných a pracovních dovedností
- logopedickou prevenci a rozvoj komunikativních dovedností
- rozvoj pohybových dovedností – zdravotní TV, solná jeskyně, plavání, bruslení, lyžování, poznávací a naučné pobyty v přírodě, turistika…