Režim dne a rozvrh hodin

Režim dne

08.00 – 08.15Příchod dětí
08.15 – 08.30Čas pro sdílení
08.30 – 11.30Vzdělávací aktivity (svačina, relaxace)
11.30 – 11.45Čas pro zpětnou vazbu
11.45 – 12.15Oběd (vyzvedávání dětí ve 12.15)
12.00 – 14.00Družina (vyzvedávání dětí ve 14.00)
12.30 – 17.00Kroužky (centrum Amos nebo DDM Bystřice n. P.)

V dopoledních vzdělávacích aktivitách se děti učí stejným předmětům jako v běžné základní škole. Máme osnovy shodné s klasickými základními školami a i my vycházíme z Rámcového vzdělávacího programu. Do popředí však stavíme pedagogické zásady J. A. Komenského. Jeho koncept vzdělávání je založen na tom, že učení by mělo být pro děti přirozené, motivující a zábavné. Komenský zdůrazňoval, že děti se nejlépe učí, když jsou zapojeny do činností, které je baví a které jsou pro ně smysluplné. Škola hrou totiž není o hraní si, ale o poctivé práci v inspirujícím prostředí. Děti se pak vzdělávají díky svému zájmu a dobrému pocitu, který jim učení přináší.

Čas určený pro sdílení a zpětnou vazbu u dětí rozvíjí nejen komunikační dovednosti, učí je naslouchat druhým, podporuje u nich odvahu vyjádřit svůj vlastní názor, znásobuje jejich radost z úspěchu a učí je též i základům sebereflexe. Vše se odehrává v atmosféře důvěry a respektu. Tímto podporujeme dobré klima ve třídě, sounáležitost mezi žáky a učitelem i pocit, že každý v kolektivu je důležitý.

Odpolední družina navazuje na dopolední práci a její náplň se odvíjí od zájmu dítěte a jeho potřeb. Činnosti v družině rozvíjejí dětskou tvořivost, komunikační i sociální dovednosti a spoluvytváří vztah dětí k přírodě, umění a pohybu.

Odpolední kroužky jsou realizovány v Amos centru, Masarykovo náměstí 60 nebo v DDM Bystřice n. P., Masarykovo náměstí 68. Děti na kroužky bezpečně odvedeme.

Stravování dětí je zajištěno dovozem obědů fi. Primirest – zařízení školního stravování spol.s.r.o. Obědy se nahlašují a platí přímo ve škole.

Jídelníček 14. 4. – 17. 4.

Jídelníček 22. 4. – 25. 4.

Rozvrh hodin

PondělíMČtPsHv
ÚterýMČt/PSTvTv
StředaMČtPsAj
ČtvrtekMČtPsPrv
PátekMČt/PSVv

Vyučovací hodiny se mohou vzájemně prolínat, nejsou časově omezeny. Tento přístup umožňuje využít různorodé metody a formy výuky, prokládat učení kratšími přestávkami a relaxačními činnostmi, větší prostor pro individuální přístup, smysluplnou zpětnou vazbu a pružně reagovat na fyziologické potřeby dětí. Díky střídajícím se přístupům dokážeme lépe pracovat s pozorností dětí, které zůstávají déle motivované a práce je baví. Při pěkném počasí se výuka odehrává venku.